Praha, 2. října 2013: Členové Asociace hypotečních makléřů (AHM) zprostředkovali za devět měsíců letošního roku hypotéky v objemu přesahujícím 25 mld. Kč., což je o 30% více než ve stejném období roku 2012. O služby členů AHM vzrostl zájem zejména za poslední dva měsíce, kdy Asociace spustila svůj program kvality "FÉR hypotéka".

Asociace hypotečních makléřů, jejíž členové zpracovávají každou pátou hypotéku na trhu, i nadále posiluje svoji roli na trhu zprostředkovatelů hypotečních produktů. "Naši členové od ledna do září zprostředkovali hypotéky za 25,3 mld. Kč, což je tolik, kolik vyřídili hypoték za celý loňský rok," uvádí Jan Kruntorád, předseda představenstva AHM, a dodává: "Letos tedy očekáváme rekordní objem a prolomení třicetimiliardové hranice."

Značka kvality FÉR hypotéka vzbudila velký zájem

Asociace hypotečních makléřů v srpnu zavedla značku kvality "FÉR hypotéka". Tou byly během srpna a září označeny stovky prodejních míst členů AHM. Projekt je doprovázen videospotem, který má na YouTube již přes 30 000 shlédnutí. Smyslem značky je poukázat na úroveň služeb, kterou poskytují členové AHM. FÉR hypotéka staví na třech základních pilířích: profesionalita, specializace a etika.

Profesionalita

Hypoteční makléři/poradci členů AHM se věnují hypotečnímu poradenství na plný úvazek. Jejich činnost není "přivýdělkem" k jejich jinému zaměstnání, není ani brigádou při studiu. Hypotéky, které průměrný hypoteční makléř/poradce ročně zpracuje, se čítají v několika desítkách.

Specializace

Hypoteční makléři/poradci členů AHM se úzce specializují jen na hypoteční produkty, zprostředkovávají je výhradně makléřským stylem (nabízí produkty naprosté většiny bank, případně úplně všech). Nejsou prodejci mnoha dalších druhů finančních produktů. Potřebuje-li klient např. pojištění, postará se o něj obvykle jiný kolega, který se specializuje na pojištění, případně zcela jiný subjek

Etika

Každý z členů AHM se při vstupu do Asociace zavázal dodržovat Etický kodex AHM. Ten mj. říká, že zájmy klienta jsou vždy na prvním místě a že klient musí být komplexně a pravdivě informován o všech aspektech daného hypotečního produktu (např. související poplatky).
Hypotéka není jen úroková sazba

Ačkoliv je v České republice trend poměřovat hypotéky a jejich výhodnost podle výše úrokové sazby, AHM upozorňuje na úskalí takto zjednodušeného pohledu. "Cena hypotéky se odvíjí nejen od úrokové sazby, ale také od dalších souvisejících poplatků," říká Jan Kruntorád.

Přitom podle velkého hypotečního mystery shoppingu, který AHM provedla v červnu letošního roku, je zjevné, že klienti mají jen malou šanci si hypotéky takto zevrubně porovnat: mnohé banky totiž do písemných nabídek neuvádí výše různých poplatků (za zpracování hypotéky, za čerpání hypotéky atd.).

Cílem celého projektu FÉR hypotéky je přimět klienty více přemýšlet o své hypotéce. "Aby se nenechali zlákat první nabídkou, kterou někde dostanou, aby se aktivně ptali na všechny poplatky a samozřejmě aby se nebáli zeptat toho, kdo hypotékám opravdu rozumí a je nezávislý," vysvětluje smysl značky Jan Kruntorád.

Asociace hypotečních makléřů, sdružující renomované hypoteční makléře, byla založena v roce 2006. Aktuálně má 8 členů (1. EUROHYPOTÉKA, Bonnet.cz, FINEO Group, GEPARD FINANCE,  HYPOASISTENT, M&M reality holding, OPEN FINANCE a BROKER TRUST) a její řady se každý rok rozšiřují. V roce 2012 členové AHM zprostředkovali hypotéky za téměř 26 mld. Kč.

www.fer-hypoteka.cz

http://www.youtube.com/watch?v=MbWrwsGFl3s

Kontakt:
Petra Horáková Krištofová (manažerka AHM)
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.:  +420 603 740 112


Bezplatná schůzka

Zbývá 1000 znaků

FÉR hypotéka v Dobrém ránu

Byli jsme hostem České televize. V Dobrém ránu jsme si povídali o zpětné hypotéce.

 

Schůzka s makléřem AHM je nejkratší cestou k FÉR hypotéce.